אודות

במהלך החיים מבקש האדם לעצמו הצלחה, אושר, משמעות וסיפוק אך דבר אחד שמלווה אותנו מתחילת חיינו ועד סופם הינו נושא הבריאות.  איחולים לבריאות תופסים מקום מרכזי בברכות לכל אירוע. כולנו חשים עד כמה החיים נזילים ועלולים להשתנות לבלי היכר. פגשתי אנשים שפתאום “באמצע החיים” לקו במחלה או שהם מטפלים בקרוב משפחה שחלה, ואז בדרך כלל עולה למודעות נושא הבריאות בחיינו ואיך אנו מתייחסים לגופנו.

למעשה, יש לתת על כך את הדעת בחיי היום – יום ובכך אפשר שנפחית את הסיכוי לחלות ואולי אף נמנע מעצמנו מחלה כרונית, כאב או מגבלה גופנית אחרת הקשורה בבריאות. דרך אחת לעזור לעצמנו עוד בעודנו בריאים (אגב, זו גם דרך שיכולה ללוות בעת כאב או מחלה),  היא באמצעות עבודה על הרובד הרגשי. ההנחה שעומדת בבסיס העבודה הרגשית הינה שהגוף והנפש מחוברים בהשפעתם אחד על השני. פעולות פיסיות כגון פעילות גופנית, אימון כושר משפיעים על מצב הרוח ומעלים את התדר הרגשי. פעילות רגשית כגון דמיון מודרך או יוגה מגבירים את ההרגשה הטובה ותורמים גם לבריאות גופנית. ניתן להפחית גם המתח, שהפך דייר של קבע מתבטא בגופנו בתחושות לחץ, שרירים תפוסים, כאבי ראש, קוצר נשימה ועוד תסמינים.

כיצד זה מתרחש? איך נוכל לעזור לעצמנו באמצעים פשוטים להרגיש טוב יותר?

על פעילות גופנית רציפה ועקבית כבר נאמר כי היא עוזרת בהפחתת מתח כשהאימון מהווה מעין “פסק זמן” למחשבות הטורדניות ומטלות היום-יום. גם השפעות הורמונאליות נגרמות בהשפעת הפעילות הגופנית. כדוגמת הורמון האנדורפין שקשור להעלאת מצב הרוח.

אימון המוח לפעילות של מדיטציה, יוגה נשימות או דמיון מודרך לדוגמא, מעלות את התדר האנרגטי, מרגיעות ומשקיטות מחשבות טורדניות, דבר שמפרק התנגדויות בגוף, ותורם לאיזון רגשי וגופני. העצירה הזאת בכל יום למשך כמה דקות לטובת אימון היא שמגבירה את השקט והביטחון של האדם ומחזירה אותו לאיזון, למרות המרוץ היומיומי שנדמה כי איננו נגמר.

מכאן, שבסיס הדברים הינו בהרחבת המודעות העצמית תוך לקיחת אחריות אישית על חיינו ובפינוי זמן יומי לטובת אימון גופני או מנטלי.

באתר זה תוכלו למצוא מאמרים ומידע במגוון נושאים שהקשר בין כולם הינו גוף ונפש.

החומרים באתר מתאימים לקהל הרחב המתעניין בקשר שבין גוף ונפש, והמבקש להתעמק בנושא.